Verbetermaatregelen in 2019

Ieder jaar doen we mee met een klanttevredenheidsonderzoek. Klanten van Zilveren Kruis zijn erg tevreden en geven ons een 7,9. Ook zijn we 1 van de meest vertrouwde zorgverzekeraars. Er zijn ook verbeterpunten. Lees hieronder hoe wij met uw tips aan de slag gingen.

We verbeteren de Zilveren Kruis-app voortdurend

De Zilveren Kruis-app is flink vernieuwd. Zo kunt u niet alleen snel en veilig uw nota's declareren via uw smartphone of tablet. Maar ook snel nagaan hoe verzekerd bent. En wie er met u is meeverzekerd. Daarnaast heeft u altijd inzicht in uw betalingen en betaalt u openstaande nota's eenvoudig met iDeal. Ook als u een ZieZo verzekering heeft kunt u de Zilveren Kruis-app gebruiken.

Binnen 3 werkdagen uw nota vergoed

Declareert u uw zorgkosten via Mijn Zilveren Kruis of de Zilveren Kruis-app? Dan krijgt u uw vergoeding meestal binnen 3 werkdagen op uw rekening. Wel zo fijn!

Wij verbeteren onze communicatie over moeilijke begrippen

Sommige wettelijke of zorginhoudelijke begrippen vragen om meer uitleg. En soms in eenvoudiger taal. Dit merken wij aan de vragen die wij van klanten ontvangen. Wij passen deze begrippen aan of geven hierover meer uitleg in onze communicatie.

Klachtafhandeling blijft onze aandacht houden

Ook daarin voeren we voortdurend verbeteringen door. En blijven we onderzoeken hoe we het beter kunnen doen. En nemen we vooral persoonlijk contact op om samen de klacht af te handelen.