Zilveren Kruis schrapt weer verwijsbriefjes

20-11-2019
Regelmatig bezoeken patiƫnten de huisarts voor een verwijsbriefje. Komend jaar is voor verzekerden van Zilveren Kruis geen verwijsbriefje meer nodig voorTENS bij bevalling. Zo krijgen zij sneller de juiste zorg en heeft de huisarts meer tijd voor andere patiƫnten.
""

Het gebruik van een TENS apparaat bestrijdt pijn bij een bevalling.

Minder verwijzingen, meer tijd voor zorg

Eerder dit jaar werden al verwijsbriefjes geschrapt voor logopedie, ergotherapie, diëtetiek, fysiotherapie - en oefentherapie Cesar/Mensendieck. Aan die lijst worden nu per 1 januari 2020 ook het verwijsbriefje voor TENS bij bevalling toegevoegd.

Samenwerking en betrokkenheid

Het terugdringen van administratieve lasten is belangrijk voor huisartsen en andere zorgaanbieders. En vraagt om betrokkenheid van diverse partijen. Zilveren Kruis heeft samen met onder andere huisartsen, het Ministerie van VWS, beroepsverenigingen en toezichthouders hierop ingezet.

Ria Dijkstra, manager operations bij Zilveren Kruis: ‘Samen met het zorgveld zetten we ons in om onnodige administratieve regels en belemmeringen weg te nemen. Met die maatregelen bieden we zorgaanbieders meer tijd voor hun patiënten en krijgen onze verzekerden de juiste zorg. Daarom zijn we blij dat we weer verwijzingen kunnen schrappen.’

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met onze woordvoerder

Stel uw vragen en praat met ons mee over actuele onderwerpen.

Volg ons op: