Innovatieve afspraken Maasstad Ziekenhuis

09-01-2019

Zilveren Kruis en het Maasstad Ziekenhuis hebben innovatieve afspraken gemaakt om de spoedeisende zorg te optimaliseren. De kwaliteit van de geleverde zorg, in plaats van het aantal handelingen, wordt bepalend voor het bedrag dat het ziekenhuis ontvangt.

""

Peter Langenbach, voorzitter raad van bestuur van het Maasstad Ziekenhuis: ‘De kwaliteit van onze zorg is leidend. Van binnenkomst op de afdeling Spoedeisende Hulp tot het moment dat de patiënt ons ziekenhuis weer verlaat.’

Optimaliseren spoedeisende zorg

Het ziekenhuis wordt beloond voor het optimaliseren van de toegankelijkheid voor de patiënten van de spoedeisende hulp. De gemaakte afspraken hebben betrekking op het sneller helpen van patiënten en het verhogen van de patiënttevredenheid. Waar mogelijk wordt voorkomen dat ambulances die tijdelijk niet bij het ziekenhuis terecht kunnen naar een ander ziekenhuis moeten rijden. Daarbij wordt de samenwerking gezocht met partners in de acute keten zoals de Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond, de huisartsen, verpleeghuizen en thuiszorgorganisaties.

Acute zorg garanderen

Het Maasstad Ziekenhuis wil de beschikbaarheid van acute zorg kunnen garanderen. Olivier Gerrits, directeur Zorginkoop Zilveren Kruis: ‘Bijzonder is dat het ziekenhuis beloond wordt voor het verbeteren van de totale spoedzorg. Onze verzekerden kunnen erop vertrouwen dat zij bij een acute zorgvraag uitstekend en op de juiste plek geholpen worden. We zijn blij met de gemaakte afspraken.’

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met onze woordvoerder

Woordvoerder Jeppe Delver

Jeppe Delver

+31 (0) 6 13 33 59 19

Volg ons op:

Stel uw vragen en praat met ons mee over actuele onderwerpen.

Volg ons op: