Goed verzekerd, ook zonder zorgpasje

16-08-2019

Als verzekerden een nieuw zorgpasje krijgen, ontvangen zij deze per brief binnen 10 werkdagen. Voor een klein aantal verzekerden kan dit wat langer duren. Bij de verzending is de toevoeging op het huisnummer (bijv. 20A) niet meegekomen op de envelop.

""

Altijd toegang tot zorg

Zorgverleners kunnen vragen om een legitimatiebewijs zoals een paspoort of rijbewijs. Zo kunnen zij zien hoe iemand bij ons verzekerd is. Onze verzekerden hebben gewoon toegang tot zorg. Natuurlijk is het niet leuk om te wachten op een zorgpas. Daar bieden wij onze excuses voor aan.

Verzekerden zijn geïnformeerd

Als zij de brief hebben ontvangen hoeven zij niets te doen. Het kan ook zijn dat de brief naar ons is teruggestuurd. Als zij de brief niet hebben ontvangen sturen wij deze zo snel mogelijk opnieuw. Verzekerden die benieuwd zijn naar de status kunnen contact met ons opnemen.

Voorbereid op vakantie

Verzekerden die op vakantie gaan raden wij aan om de Zilveren Kruis app op hun telefoon of tablet te downloaden. Zo hebben zij altijd hun gegevens bij de hand.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met onze woordvoerder

Woordvoerder Jeppe Delver

Jeppe Delver

+31 (0) 6 13 33 59 19

Volg ons op:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • e-mail

Volg ons

Stel uw vragen en praat met ons mee over actuele onderwerpen.

Volg ons op: