De 5 van Zilveren Kruis 5 essentiƫle veranderingen om gezondheid en zorg dichterbij te brengen

17-02-2021
De zorg is toe aan meer samenwerking en vernieuwing. Andere werkwijzen. Nieuwe organisatie- en financieringsvormen binnen het huidige stelsel. De beweging naar meer gezondheid dichterbij voor iedereen en zorg op de juiste plek realiseren we alleen samen met partijen binnen en buiten de zorg. Vandaag stuurden we hen ons manifest en deed onze voorzitter een oproep tot reactie en gesprek.
""
Zilveren Kruis ziet 5 essentiële veranderingen die noodzakelijk zijn om gezondheid en zorg dichterbij te brengen. 5 veranderingen die ervoor zorgen dat iedereen ook in de toekomst toegang heeft tot goede en betaalbare zorg. Veranderingen die leiden tot meer gezondheidswinst voor alle Nederlanders. Voor meer kwaliteit van leven én meer kwaliteit van zorg. Voor meer zorg op maat, meer preventie en minder zorgkosten. 5 veranderingen die in samenhang zorgen dat mensen de juiste zorg op de juiste plek ontvangen.

Dit zijn de punten waar we ons over uitspreken: verbeter de gezondheid; intensiveer de samenwerking in zorgnetwerken; laat ouderen zo lang mogelijk thuis wonen; versnel de beweging van zorg naar huis en versterk de samenwerking tussen eerstelijns- en acute zorg.

Het volledige manifest, film en infographic met de 5 van Zilveren Kruis staan hier