Zilveren Kruis biedt in 2016 weer beste online service

"Het voelt dat we op de goede weg zijn"

Van de 4 grote zorgverzekeraars levert Zilveren Kruis online de beste service. Dat blijkt uit een onafhankelijke vergelijking van onderzoeksbureau WUA!.

WUA! liet op de websites van Zilveren Kruis, VGZ, CZ en Menzis viermaal 1200 klanten gerichte taken uitvoeren. Op 3 van de 6 taken werd het beste gescoord, te weten 'Vergoeding ziekenvervoer opzoeken', 'Gecontracteerde fysiotherapeut vinden' en 'Second opinion aanvragen'. Zilveren Kruis eindigde daarmee bovenaan.

Klanten voelen zich begrepen

Klanten zijn vooral blij met de navigatie op de website. Ook de klantgerichtheid wordt geprezen. “Consumenten hebben het gevoel door Zilveren Kruis begrepen te worden”, rapporteert WUA!.

“Het voelt dat we op de goede weg zijn. De afgelopen jaren hebben we de prijs soms wel en soms niet gewonnen”, reageert Jeroen van Eekelen, senior manager online klantcontact. In 2014 ging de prijs voor het laatst naar Zilveren Kruis.

Nog meer in dialoog

“Helpen met raad en daad bij het regelen en betalen van zorg en vitaliteit. Dát zijn onze onderwerpen. Daarbij past een digitaal kanaal, maar persoonlijk contact is ook heel belangrijk. Daarom willen we nog meer in dialoog met de klant.”

“We zijn steeds beter in staat om klanten te volgen en te begrijpen waarom zij ons bellen. Dat is essentiële input om de website te verbeteren”, aldus van Eekelen.

Trotse medewerkers van Zilveren Kruis team Online poseren met de WUA!-prijs.
Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea