​We zijn nooit klaar met verbeteren

Dit doen we graag samen met u. We vragen u
wat beter kan. Denkt u mee met Zilveren Kruis?

Ik heb een tip 

​Klanttevredenheid

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we
waar u tevreden over bent en wat we kunnen verbeteren.
We onderzoeken bij ieder klantcontact hoe de klant dat ervaart.
We vragen of u Zilveren Kruis aanbeveelt bij vrienden en familie. Dit drukken we uit in een Net Promoter Score (NPS).
De NPS voor alle contacten binnen Zilveren Kruis is het afgelopen jaar op veel punten gestegen.
 
Wij gebruiken de uitkomsten van het onderzoek voor verbetering
Wij publiceren we deze verbetermaatregelen hier op de website.
 
​​

Klantenmonitor Zorgverzekeringen®

Zilveren Kruis doet jaarlijks mee met de Klantenmonitor Zorgverzekeringen®
Klanten geven ons gemiddeld een 7,9 voor onze totale dienstverlening. Klanten die hun nota declareerden gaven ons zelfs een 8. Uw loyaliteit en uw waardering stellen wij zeer op prijs.
 
 
 

Op Independer krijgen we een 7,4

Op vergelijkingssite Independer scoort Zilveren Kruis bij klanten een 7,4 voor service. Dat cijfer gaat niet alleen over het afsluiten van de zorgverzekering, maar ook 10 maanden daarna.
 

​Klanten zijn tevreden over het contact en de declaratieafhandeling

66% van de klanten vindt dat Zilveren Kruis hen klantvriendelijk behandelt
Een klant die zijnnota declareerde is iets meer tevreden. De waardering voor de telefonische en schriftelijke communicatie is gedaald. We onderzoeken wat de oorzaak is en hoe we dit kunnen verbeteren.

Klanten waarderen onze afhandeling van declaraties
75% geeft aan dat het eenvoudig is om een declaratie in te dienen. De tevredenheid over de manier waarop Zilveren Kruis declaraties behandelt is 72%. Dit blijven we ook continu verbeteren. Onder andere door een verbeterde app.

Draag uw verbeteridee aan

Wij vinden het fijn als u als klant of geïnteresseerde in de zorg met ons meedenkt in de Zilveren Kruis Community. Samen met u willen wij onze producten, service en diensten verbeteren.
Community leden hebben de mogelijkheid om uw idee te liken en erop te stemmen. Vinden meerdere klanten uw idee goed? Dan gaan wij intern bekijken we het kunnen realiseren.
 
Heeft u een goed idee voor Zilveren Kruis? Wilt u uw idee delen of stemmen op ideeën van anderen?