​We zijn nooit klaar met verbeteren

Dit doen we graag samen met u. We vragen u
wat beter kan. Denkt u mee met Zilveren Kruis?

Ik heb een tip 

​Klanttevredenheid

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we
waar u tevreden over bent en wat we kunnen verbeteren.
We onderzoeken bij ieder klantcontact hoe de klant dat ervaart.
We vragen of u Zilveren Kruis aanbeveelt bij vrienden en familie. Dit drukken we uit in een Net Promoter Score (NPS).
De NPS voor alle contacten binnen Zilveren Kruis is het afgelopen jaar op veel punten gestegen.
 
Wij gebruiken de uitkomsten van het onderzoek voor verbetering
Binnen 2 maanden publiceren we deze verbetermaatregelen hier op de website.

Klantenmonitor Zorgverzekeringen®

Zilveren Kruis doet jaarlijks mee met de
Klantenmonitor Zorgverzekeringen®
Klanten geven ons gemiddeld een 7,8 voor onze totale dienstverlening. Klanten die een declaratie ingediend hebben met een 7,9. De waardering is op alle onderdelen hoger dan vorig jaar. Uw loyaliteit en uw waardering stellen wij zeer op prijs.
 

Op Independer krijgen we een 7,3

Op vergelijkingssite Independer scoort Zilveren Kruis bij klanten een 7,3 voor service. Dat cijfer gaat niet alleen over het afsluiten van de zorgverzekering, maar ook 10 maanden daarna.
 

​Klanten zijn tevreden over het contact en de declaratieafhandeling

70% van de klanten vindt dat Zilveren Kruis hen klantvriendelijk behandelt
De waardering voor de telefonische en schriftelijke communicatie is in 2017 gestegen. 42% van de klanten voelde dat Zilveren Kruis hen belangrijk vindt. We onderzoeken hoe we dit nog verder kunnen verbeteren.

Klanten waarderen onze afhandeling van declaraties
76% geeft aan dat het eenvoudig is om een declaratie in te dienen. De tevredenheid over de manier waarop Zilveren Kruis declaraties behandelt is 73% .

Draag uw verbeteridee aan

Wij vinden het fijn als u als klant of geïnteresseerde in de zorg met ons meedenkt in de Zilveren Kruis Community. Samen met u willen wij onze producten, service en diensten verbeteren.
Community leden hebben de mogelijkheid om uw idee te liken en erop te stemmen. Vinden meerdere klanten uw idee goed? Dan gaan wij intern bekijken we het kunnen realiseren.
 
Heeft u een goed idee voor Zilveren Kruis? Wilt u uw idee delen of stemmen op ideeën van anderen?