Persoonlijke alarmeringsapparatuur
Vergoeding 2019

Met een personenalarm thuis schakelt u in een noodgeval snel hulp in. Bijvoorbeeld als u gevallen bent.

Bekijk de vergoedingen van 2024
Log in met DigiD
Log in en bekijk welke vergoeding en voorwaarden voor u gelden.

Geen vergoeding voor Persoonlijke alarmeringsapparatuur

Geen vergoeding voor Persoonlijke alarmeringsapparatuur

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering 100% voor apparatuur
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnement op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering
  • 100% voor apparatuur
  • eenmalig 100% voor aansluiting
Basis Plus Module geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnement op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering
  • 100% voor apparatuur
  • eenmalig 100% voor aansluiting
Aanvullend 1 ster geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnement op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering
  • 100% voor apparatuur
  • eenmalig 100% voor aansluiting
Aanvullend 2 sterren geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnement op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering
  • 100% voor apparatuur
  • eenmalig 100% voor aansluiting
Aanvullend 3 sterren geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering
  • 100% voor apparatuur
  • eenmalig 100% voor aansluiting
Aanvullend 4 sterren geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben. 
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • installatie en instructie bij u thuis
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur
U krijgt eenmalig een vergoeding voor de installatie en instructie bij u thuis

De vergoeding is dus niet per kalenderjaar. U krijgt wel opnieuw een vergoeding als u verhuist.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier 

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het  aanvraagformulier.

Waar kunnen wij u mee helpen?

Komt u er zelf niet uit?

Stel uw vergoedingsvragen eenvoudig aan de chatbot in de Zilveren Kruis-app. 24/7 beschikbaar.