Hoortoestel vanaf 18 jaar
Vergoeding 2020
Bent u slechthorend? Bij Zilveren Kruis krijgt u een vergoeding voor een hoortoestel. Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Afhankelijk van uw leeftijd en het type hoortoestel kunt u ook een andere vergoeding voor een hoortoestel krijgen.
Bekijk de vergoedingen van 2024Geen vergoeding voor Hoortoestel vanaf 18 jaar
Geen vergoeding voor Hoortoestel vanaf 18 jaar
Vergoeding en voorwaarden
Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Basis Plus Module | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Aanvullend 1 ster | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Aanvullend 2 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Aanvullend 3 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 75% |
Aanvullend 4 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel. |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).
Vergoeding en voorwaarden
U kunt de wettelijke eigen bijdrage vergoed krijgen
Bekijk de vergoeding voor de wettelijke eigen bijdrage uit Extra Vitaal.
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Wat krijgt u vergoed?
- een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
- nieuwe oorstukjes
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
- bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt
Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
- buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak
U heeft soms toestemming nodig
U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:
- een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
- een bezoek van uw audicien aan huis
- een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.
Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.
Waar kunt u terecht?
U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).