Klanttevredenheid
Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar u tevreden over bent en wat we kunnen verbeteren. We onderzoeken bij ieder klantcontact hoe de klant dat ervaart. We vragen of u Zilveren Kruis aanbeveelt bij vrienden en familie. Dit drukken we uit in een Net Promoter Score (NPS). De NPS voor alle contacten binnen Zilveren Kruis is het afgelopen jaar op veel punten gestegen.
Wij gebruiken de uitkomsten van het onderzoek voor verbetering
Wij publiceren we deze verbetermaatregelen hier op de website.
Klantenmonitor Zorgverzekeringen®
Op Independer krijgen we een 7,4
Op vergelijkingssite Independer scoort Zilveren Kruis bij klanten een 7,4 voor service. Dat cijfer gaat niet alleen over het afsluiten van de zorgverzekering, maar ook 10 maanden daarna.
Tevreden over contact
65% van de klanten vindt dat Zilveren Kruis hen klantvriendelijk behandelt. 70% van de klanten die een nota declareerde is meer tevreden. De waardering voor de telefonische en schriftelijke communicatie is licht gedaald. We onderzoeken wat de oorzaak is en hoe we dit kunnen verbeteren.
Tevreden over declaratieafhandeling
Klanten waarderen onze afhandeling van declaraties. 76% geeft aan dat het eenvoudig is om een declaratie in te dienen. De tevredenheid over de manier waarop Zilveren Kruis declaraties behandelt is 70%. Dit blijven we ook continu verbeteren. Onder andere door een verbeterde app.
Draag uw verbeteridee aan