Zilveren Kruis App

​Snel en gemakkelijk declareren met uw smartphone

Download voor iPhone

Download voor Android

1. Nota's toevoegen

  • Maak een profiel aan voor u en uw eventuele gezinsleden
  • Kies 'Declareren' en maak een scherpe, heldere foto van uw nota

 

 
 

2. Nota's versturen

  • U kunt twee foto’s toevoegen. Zo verstuurt u één nota met meerdere pagina’s, of twee verschillende nota's.
  • Verstuur uw nota's.

 

3. Nota's verwerken

  • Wij behandelen uw nota's binnen 10 werkdagen.
  • U krijgt bericht als we uw nota's hebben verwerkt.
  • Binnen 6 weken krijgt u een declaratieoverzicht.
 

Niet via de app

Voor de kosten hieronder heeft u een declaratieformulier nodig. Deze kunt u dus niet indienen via de app:

Download het declaratieformulier en print het uit. Vul het declaratieformulier in en maak een scan. Verstuur de scan samen met uw nota('s) via de website.

Veelgestelde vragen

​​
​Als het gelukt is om de nota te verzenden dan ziet u een bevestigingsscherm:
 

Heeft u dit scherm niet gezien? Dan is declareren via de app niet gelukt en adviseren wij u om het nog eens te proberen.
 

Mijn Zilveren Kruis 

 
U kunt in Mijn Zilveren Kruis zien wanneer de nota in behandeling is genomen. Dat kan 10 werkdagen duren.
Ook ziet u in Mijn Zilveren Kruis hoe ver wij met de behandeling zijn: ontvangen, in behandeling of afgehandeld. Ook staan in Mijn Zilveren Kruis bij 'Mijn Zorgverbruik' alle nota's op een rij. 

​Nee, de app kan nog geen bevestiging via e-mail versturen.

Als het gelukt is om de nota te verzenden dan ziet u een bevestigingsscherm:



Heeft u dit scherm niet gezien? Dan is het declareren via de app niet gelukt. Wij adviseren om het nog eens te proberen.

Waarschijnlijk is de app vastgelopen.
Het kan helpen om alle apps op uw smartphone te sluiten. En de telefoon uit en weer aan te doen. Probeer het dan opnieuw.

Helaas kunt u via deze app nog geen foto, pdf of nota uploaden vanuit uw eigen bestanden of fotobibliotheek. U kunt bijvoorbeeld wel de nota eerst printen en dan fotograferen.

Een nota die u per e-mail ontvangt, kunt u makkelijker declareren via de website. Daar kunt u wel een bijlage toevoegen of een foto uit uw fotobibliotheek ophalen.

Zie hiervoor onze pagina over Declareren.

Om te kunnen declareren, moet u naar de pagina 'Declareren' in het Menu. Lukt dat niet? Dan is de app vastgelopen.

Het kan helpen om alle apps op uw smartphone te sluiten. En de telefoon uit en weer aan te doen. Probeer het dan opnieuw.

Er is geen speciale app voor tablets zoals de iPad. Wel kunt u op de iPad naar de App Store voor iPhone gaan. Daar kunt u kiezen om de app voor de iPhone te installeren. Die werkt prima op de iPad.
De app heeft geen toegang tot de camera van uw telefoon.
U kunt dit aanpassen bij 'Instellingen'.
De app staat ergens onderaan het hoofdscherm van Instellingen. Klik de app aan.
Titel Geef Zilveren Kruis toegang tot: Camera .
Dit moet hier aangevinkt staan.





​​

​U krijgt een melding dat alleen 'portrait foto's' (geen selfie) zijn te gebruiken. Deze fout komt bij sommige Android-toestellen voor.

Wat kunt u doen:

Start de app in de portrait mode (telefoon rechtop houden). Let op dat u bij het maken van de foto niet direct de telefoon recht boven de nota houdt maar houd de telefoon rechtop en 'buig voorover' over de nota. Als het goed is, kunt u dan wel gewoon een foto maken en zou de app verder normaal moeten werken.

​Nee, er komt voorlopig nog geen app voor een Windows-telefoon.
​Agis is per 1 januari 2015 samen gegaan met Zilveren Kruis. Daarmee vervalt ook de app die door Agis aangeboden werd. U kunt voortaan declareren met de Zilveren Kruis declaren app. Bovenaan deze pagina kunt u de app downloaden.​​
Agis is per 1 januari 2015 samen gegaan met Zilveren Kruis. Daarmee vervalt ook de app die Agis aanbood. U kunt voortaan declareren met de Zilveren Kruis app.
​​​​​​​​

Was deze informatie nuttig voor u?    Ja    Nee