Hulp bij technische problemen

Kunt u niet inloggen in Mijn Zilveren Kruis? Kunt u een document niet openen? Of heeft u problemen met declareren? Met ons stappenplan lost u het gemakkelijk zelf op.

Let op: bovenstaande gegevens hebben betrekking op de browser die jij als medewerker gebruikt. Navigeer de klant naar zk.nl/mijnprobleem om de browser van de klant te achterhalen.

Bij Zilveren Kruis kunt u alleen inloggen met DigiD. Wij weten uw inloggegevens niet.

Vraag inloggegevens aan bij DigiD

Heeft u geen DigiD? Of bent u uw inloggegevens vergeten? Op de website van DigiD leest u wat u moet doen.

Woont u in het buitenland?

Als u in het buitenland woont, is het in bepaalde situaties mogelijk om een DigiD aan te vragen. Op de website van DigiD leest u of dit voor u mogelijk is.

Als u inlogt zonder sms heeft u beperkt toegang.

Log in met sms voor volledig toegang

Informatie over het aanvragen van de extra sms-controle vindt u op de website van DigiD.

U komt op de algemene pagina van DigiD en niet in Mijn Zilveren Kruis. Uw browser accepteert dan geen cookies.

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Wijzig uw cookie-instellingen

U kunt de instelling van uw cookies zelf wijzigen in uw browser. Pas de instellingen aan naar cookies accepteren.

U komt steeds terug op de pagina Inloggen op Mijn Zilveren Kruis is veranderd

U heeft op de DigiD inlogpagina niet gekozen voor inloggen met SMS-controle

Wanneer u op de pagina Inloggen op Mijn Zilveren Kruis is veranderd heeft gekozen om in te loggen met SMS-controle, dan komt u op de DigiD inlogpagina voor Zilveren Kruis.

Op deze pagina moet u nogmaals aangeven dat u wilt inloggen met een extra controle via SMS. Doet u dit niet, dan komt u weer terug op de pagina Inloggen op Mijn Zilveren Kruis is veranderd

Meer informatie over inloggen met SMS-controle

Foutmelding 302 wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van virusscanners zoals Bitdefender, Avast, Superfisch en Kaspersky.

Pas de instelling van uw virusscanner aan

In de instelling van uw virusscanner staat de optie ‘SSL’. Zet deze optie op uitgeschakeld.

Op de DigiD-inlogpagina zijn de gebruikersnaam en het wachtwoord van een ander gezinslid reeds ingevuld.

Dit wordt veroorzaakt door opgeslagen inloggegevens

Eén van de gezinsleden heeft bij een eerdere inlog aangegeven dat voor de website de DigiD-gebruikersnaam en/of het wachtwoord bewaard mochten worden.
Deze gegevens zijn nu opgeslagen door de browser en worden elke keer dat de DigiD-inlogpagina wordt geopend automatisch ingevuld.

Wilt u inloggen met uw gegevens?

Maak de velden met de gebruikersnaam en het wachtwoord leeg. Vul daarna uw eigen gegevens in.

Selecteer uw browser om te zien hoe u de opgeslagen inloggegevens definitief uit uw browser kunt verwijderen.

U bent ingelogd in Mijn Zilveren Kruis als iemand anders.

Dit wordt veroorzaakt door opgeslagen inloggegevens

Eén van de gezinsleden heeft bij een eerdere inlog aangegeven dat voor de website de Digid-gebruikersnaam en het wachtwoord bewaard mochten worden.
Deze gegevens zijn nu opgeslagen door de browser en worden elke keer dat de DigiD-inlogpagina wordt geopend automatisch ingevuld. Als u deze niet wijzigt, dan wordt ingelogd met de opgeslagen gebruikersnaam en wachtwoord.

Selecteer uw browser om te zien hoe u de opgeslagen inloggegevens definitief uit uw browser kunt verwijderen.

Dit probleem kan veroorzaakt worden door uw browser geschiedenis.

Browsergeschiedenis

Tijdens het bezoeken van een website wordt informatie opgeslagen. Dit is de browsergeschiedenis.

Browsergeschiedenis wissen

U kunt de browsergeschiedenis van uw browser zelf wissen. Selecteer de browser die u gebruikt:

Krijgt u na het wissen van de browsergeschiedenis nog steeds de foutmelding, vul dan onderstaand formulier in.

De melding die u ziet:

Fout Er is een onverwachte fout opgetreden.
Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen.
Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een cookie

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Selecteer uw browser om te zien hoe u cookies kunt verwijderen.

Dit kan 2 oorzaken hebben:

De bestandsnaam van de nota is langer dan 50 tekens

Wijzig de naam van het bestand in een naam korter dan 50 tekens. Hierna kunt u het bestand met de aangepaste naam alsnog toevoegen en verzenden.

Er staan 2 puntjes in de bestandsnaam direct voor het type bestand

Voorbeeld: declaratie..jpg

Verwijder 1 punt uit de bestandsnaam. Hierna kunt u het bestand met de aangepaste naam alsnog toevoegen en verzenden.

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

De melding die u ziet:

Fout Er is een onverwachte fout opgetreden.
Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen.
Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Wij zoeken het voor u uit

Om dit probleem te onderzoeken hebben wij de exacte gegevens van de foutmelding nodig. Kopieer en plak de foutmelding bij omschrijving probleem.

Wij zoeken het voor u uit

Om dit probleem te onderzoeken hebben wij de exacte gegevens van de foutmelding nodig. Kopieer en plak de foutmelding bij omschrijving probleem.

Gebruik Internet Explorer om te printen

Dit probleem speelt soms wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browsers Google Chrome of Firefox. Om het volledige overzicht van het zorgverbruik af te drukken, adviseren wij u tijdelijk gebruik te maken van Internet Explorer.

Wilt u de foutmelding doorgeven?

Wij vragen u dit wel bij ons te melden, zodat wij de oorzaak kunnen onderzoeken. Wilt u de foutmelding kopiëren en plakken bij beschrijving probleem?

Zet Adobe Reader aan

Mogelijk is Adobe Reader niet ingeschakeld in uw browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome of Safari). Een uitleg om Adobe aan te zetten, vindt u op de website van Adobe.

Gebruikt u Microsoft Edge?

Microsoft Edge werkt niet hetzelfde met pdf-documenten als andere browsers. Hoe u ervoor zorgt dat pdf-bestanden toch geopend kunnen worden als u Microsoft Edge gebruikt kunt u ook terugvinden op de website van Adobe.

Maak gebruik van iBooks

Bekijk de PDF op een Apple apparaat met iBooks. De PDF is ook te bekijken door Bekijk ontvangen berichten te selecteren in Mijn Zilveren Kruis.

Een nieuw document is uiterlijk zichtbaar na 2 dagen

Het komt voor dat nieuwe documenten niet direct zichtbaar zijn in Mijn Zilveren Kruis. Probeer het een dag later opnieuw. Ziet u het document na 2 dagen nog steeds niet? Meld dan het probleem bij ons.

Als u geen enkel document ziet, meld het ons.

U ziet 1 van de volgende meldingen:

Het mobiel nummer veld is niet juist ingevuld
Het door u ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers

Dit kan 3 oorzaken hebben
  • Het (mobiele) telefoonnummer is niet juist ingevuld.
  • U heeft een buitenlands (mobiel) telefoonnummer.
  • U probeert een buitenlands (mobiel) telefoonnummer in te voeren.
Verwijder uw buitenlandse telefoonnummer

Heeft u een buitenlands (mobiel) nummer? Dan kunt u uw contactgegevens niet wijzigen. Wilt u toch uw gegevens online wijzigen? Verwijder dan het buitenlandse (mobiele) telefoonnummer.

Geef uw buitenlandse telefoonnummer door aan onze klantenservice

Wilt u uw buitenlandse (mobiele) telefoonnummer behouden, of toevoegen? Neem contact op met onze klantenservice.

De melding die u ziet:

Ongeldig e-mailadres: @ is verplicht, leestekens (m.u.v. punt en underscore) zijn niet toegestaan

Controleer uw e-mailadres

Kijk of u geen tikfouten heeft gemaakt. Heeft u uw e-mailadres gewoon juist ingevuld? Dan is er iets misgegaan in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice. Zij passen het voor u aan.

Geef het probleem aan ons door. Wij gaan ermee aan de slag. We gebruiken uw melding om de website te verbeteren.

Het relatienummer vindt u op uw zorgpas of polisblad
 

De naam en versie van uw browser wordt automatisch meegestuurd. Daarmee kunnen we beter uw probleem beoordelen.
 
Dit blok is niet zichtbaar voor de klant. Vul hier (indien bekend) de browsergegevens van de klant in en jouw gebruikersnaam.
 
U leest in ons privacy statement hoe wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens.

Wilt u iets anders weten of doorgeven?

Neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder. ​​

​​​​​​​​​​​​​​​​