Ontevreden over onze zorgverzekering?

Gemiddelde wachttijd*
Dagelijks helpen we 10.000 klanten aan de telefoon met hun vragen. Daarom kan het soms druk zijn. Op dit moment is de wachttijd langer dan normaal. Deze week kunt u het beste bellen op donderdag.

Maandag544 secondenseconden 
Dinsdag 531 seconden 
Woensdag535 seconden 
Donderdag530 seconden
Vrijdag540 seconden
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

* De gemiddelde wachttijd is gebaseerd op gegevens van de afgelopen 5 werkdagen. (Laatste update dinsdag 27 september)

Geef uw klacht aan ons door

Per telefoon 

071 367 09 ​95
ma t/m vrij 8.00 - 18.00

wachttijdmelding placeholder.

Per klachtformulier 

 

 

Per post

 

 

Klantsignaalmanagement 
Antwoordnummer 2241
8000 VB ZWOLLE

Een postzegel is niet nodig.

Vermeld uw persoonlijke gegevens en uw telefoonnummer.

 

Wij vinden een snelle klachtafhandeling belangrijk

Uw klacht wordt opgenomen in ons klachtenregistratiesysteem. Binnen 5 werkdagen sturen wij u een bevestiging. Wij geven binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. Lukt dit niet dan informeren wij u.

​U heeft een klacht over uw premieschuld

Bent u het niet eens met uw premieschuld? En ontving u een brief waarin staat dat uw premieschuld is opgelopen tot 4 maandpremies? Dan kunt u schriftelijk bezwaar maken bij Klantsignaalmanagement. Uw bezwaar moet binnen 4 weken na dagtekening van deze brief door ons ontvangen zijn. Zolang u geen schriftelijke reactie op uw bezwaar heeft gekregen, melden wij u niet aan bij het Zorginstituut Nederland.  

U kunt een herbeoordeling aanvragen

Wij doen ons best om uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan het voorkomen dat u het niet met ons eens bent. In de herbeoordeling geeft u duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht. Binnen 5 werkdagen sturen wij u een bevestiging van uw aanvraag voor een herbeoordeling. Wij geven binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Voldoet onze herbeoordeling niet aan uw verwachtingen?

Komt u er samen met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Zij werken onafhankelijk en onpartijdig. Zij helpen bij het oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar. U dient uw klacht schriftelijk of via www.skgz.nl in. Maar let op. De SKGZ helpt u niet meer als een rechterlijke instantie uw zaak in behandeling heeft of daar al een uitspraak over heeft gedaan.

Online verkopen van goederen en diensten vallen onder de Europese verordening. Meer informatie hierover leest u op het ODR-platform​.

U mag altijd naar de burgelijke rechter stappen

Zelfs nadat SKGZ een bindend advies heeft uitgebracht. In dat geval kijkt de rechter alleen procedureel naar de klacht. Meer informatie vindt u op rechtspraak.nl. U kunt hier ook opzoeken bij welke rechtbank u eventueel terechtkunt.

Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea