Meld u aan voor
de Alles Oké test

Zijn uw familieleden en vrienden vandaag oké? De Alles Oké dienst laat familieleden en vrienden op elk moment weten dat het goed gaat. Dat is wel zo'n fijn gevoel. Test de dienst nu zelf in de Alles Oké test van Zilveren Kruis en Toon.

Ja, ik meld me aan

Wat is de Alles Oké dienst?

Samen met Toon testen we een nieuwe dienst. Toon wordt geleverd door Eneco. Een dienst die een seintje geeft wanneer iets niet in orde lijkt bij een alleenwonende oudere. De Alles Oké dienst bestaat uit een app en een slimme elektriciteitsmeter. De app leest via de slimme elektriciteitsmeter het energieverbruik van een familielid of vriend. Wijkt de activiteit af van de dagelijkse routine? Dan krijgt u via de app direct een seintje. Ook laat de app op elk moment zien dat er energie wordt verbruikt. En dat alles in orde lijkt. Dat is wel zo’n fijn gevoel.

Zo werkt het

1. U meldt zich als koppel aan voor de test

Bijvoorbeeld samen met uw ouder, kind, buurman of -vrouw of een vriend(in). Eén deelnemer gebruikt de slimme elektriciteitsmeter (gebruiker). De andere deelnemer neemt waar via de app (waarnemer). Zo kunnen we testen of de Alles Oké dienst goed werkt. De test duurt 3 maanden.

2. U sluit een meetapparaat aan op de slimme meter. En u installeert de app

U hoeft geen klant te zijn bij Eneco om mee te doen aan deze test. Ook hoeft u geen Toon in huis te hebben. De gebruiker krijgt namelijk een meetapparaat opgestuurd. Deze sluit u aan op de slimme elektriciteitsmeter. Als de gebruiker wel een Toon heeft, is dit niet nodig. Lukt het aansluiten niet? Dan sturen we kosteloos een monteur. De waarnemer downloadt de app areyouokaytoday. U koppelt de app in minder dan een minuut aan de slimme elektriciteitsmeter. Dat is alles wat u hoeft te doen.

3. U doet mee aan de test

De app meldt wanneer er iets niet in orde lijkt bij de gebruiker. We hopen natuurlijk dat dit niet nodig is. Maar we willen ook testen of de Alles Oké dienst goed werkt. Daarom laten we tijdens de testperiode twee keer de app onterecht een melding geven dat er iets niet in orde lijkt. Ook vragen we beide deelnemers om tijdens de testfase 3 online vragenlijsten in te vullen.

4. U krijgt een diner voor twee

We zijn blij met u als deelnemer. Daarom geven we elk koppel een dinercheque ter waarde van €40,-. U kunt samen genieten van een hapje en een drankje.

Meld u aan voor de Alles Oké test

Wilt u samen de Alles Oké dienst testen? Meld u dan aan voor de test van Zilveren Kruis en Toon. Er kunnen slechts 200 koppels deelnemen aan de test. De deelnemers selecteren we willekeurig. We laten u uiterlijk 30 maart 2018 weten of u geselecteerd bent.

Ja, ik meld me aan

Veelgestelde vragen

Nee, u hoeft geen klant te zijn bij Eneco om mee te doen aan deze test. Ook hoeft u geen Toon te hebben.
Een slimme meter is een digitale energiemeter die bijhoudt hoeveel stroom je verbruikt en die de meterstanden automatisch naar uw energieleverancier stuurt. Twijfelt u of u een slimme meter heeft? Neem dan contact op met uw energieleverancier.
We willen dat onze klanten zo lang mogelijk prettig en zelfstandig thuis kunnen wonen. Daarom zoeken we naar manieren om daarbij te helpen. Zoals Toon. Toon is een slimme thermostaat waarmee u inzicht heeft in uw energieverbruik. En waarmee u makkelijk op afstand uw thermostaat kunt bedienen. Samen willen we de Alles Oké dienst ontwikkelen.
U test als koppel gedurende 3 maanden de Alles Oké dienst. Een koppel bestaat uit een gebruiker en een waarnemer. De gebruiker sluit het Alles Oké meetapparaat aan op de slimme elektriciteitsmeter. De waarnemer kan daarbij helpen. Als u er samen niet uitkomt, sturen we gratis een monteur. Als u Toon al heeft, hoeft u alleen online toestemming te geven dat we uw gegevens gebruiken voor de Alles Oké test. De waarnemer installeert de app op de mobiele telefoon. Dan koppelt u samen het meetapparaat aan de app.

Uw mening is erg belangrijk. Daarom ontvangt u 3 online vragenlijsten; na de installatie, tijdens en na de test. U vult deze in.
Eneco analyseert uw elektriciteitsgegevens via de app van areyouokaytoday. Onderzoeksbureau MWM2 verzamelt uw overige gegevens en deelt deze met Zilveren Kruis. We delen geen persoonlijke gegevens en verzekeringsdata met Eneco. Ook heeft Zilveren Kruis geen inzicht in uw energieverbruik. Zo zorgen we dat u anoniem blijft. U vindt de informatie die Zilveren Kruis nodig heeft voor het onderzoek hier.
Eneco gebruikt uw energieverbruik om te meten of het goed gaat met de gebruiker. Eneco analyseert middels de app van areyouokaytoday deze data gedurende de test voor 3 maanden voor onderzoeksdoeleinden. Mocht uw energieverbruik afwijken, dan krijgt de waarnemer beperkt inzicht in uw energieverbruik. Maar alleen als er iets niet in orde lijkt. Zilveren Kruis kan niet meekijken met uw energieverbruik.
Nee, de Alles Oké app waarschuwt alleen bij afwijkend energieverbruik. Bijvoorbeeld als ’s ochtends geen energie wordt verbruikt voor een douche of het dagelijkse kopje thee. De app toont alleen dat u energie verbruikt. Maar niet welke apparaten worden gebruikt. Dat is wel zo prettig.
U meldt zich aan als koppel. Een koppel bestaat uit een gebruiker en een waarnemer. De gebruiker woont alleen en is in het bezit van een slimme elektriciteitsmeter of een Toon. Als de gebruiker een slimme elektriciteitsmeter gebruikt, moet er ook een stopcontact én een internet router/modem in de meterkast staan. Want het Alles Oké meetapparaat wordt aangesloten op uw internetverbinding. De waarnemer is in het bezit van een Android of Apple smartphone. Voldoet u niet aan bovenstaande voorwaarden? Dan kunt u helaas niet meedoen aan de test.
Nee, u hoeft geen verzekering te hebben bij Zilveren Kruis om mee te doen aan deze test.
Nee, uw Toon verandert niet tijdens de test. Met deze test willen we leren van uw ervaring. Zodat we dit kunnen toepassen bij de ontwikkeling van Toon.
Nee, er wordt geen Toon geïnstalleerd. Toon is namelijk niet nodig voor deze test. Als u geen Toon heeft, ontvangt u een meetapparaat. Deze sluit u aan op uw slimme elektriciteitsmeter. Na de test stuurt u het meetapparaat gratis terug.
Toon is een slimme thermostaat, die wordt aangeboden door Eneco. Lees meer over Toon op de website van Eneco.
Dat is wel de bedoeling. Toon werkt aan nog meer comfort in huis en veiligheid. En ook aan een oogje in het zeil houden op basis van energieverbruik. Dat gaan we onderzoeken in deze test.
Dat hangt af van uw ervaring en mening. Na deze test beslissen we of we de Alles Oké dienst aanbieden.
Voor problemen met de installatie van het meetapparaat kunt u contact opnemen met onze klantenservice op (071) 751 00 52. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 10.00 uur tot 14.00 uur. Onze medewerkers helpen u graag.
Als de Alles Oké dienst of de app niet werkt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice op (071) 751 00 52. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 10.00 uur tot 14.00 uur. Onze medewerkers helpen u graag.
U ontvangt de dinercheque aan het eind van het onderzoek. Dit is in juni 2018. De dinercheque is niet inwisselbaar voor geld en vijf jaar geldig.
Ja, u kunt op elk moment stoppen met de test. U ontvangt dan geen dinercheque meer. We willen wel graag dat u 3 maanden meedoet. Want als u eerder stopt, heeft dat invloed op ons onderzoek.

Deelnemers onder elkaar

Deel je ervaringen en vragen