Overlijden

Van een familielid of bekende

Overlijdt er iemand in uw directe omgeving? Dan hoeft u de zorgverzekering van de overledene niet bij ons stop te zetten. We krijgen het overlijdensbericht via de gemeente door. Daarna stoppen wij de zorgverzekering automatisch. Woonde de overledene in het buitenland? Neem dan contact met ons op.

Geeft u het overlijden liever persoonlijk aan ons door?

Neemt u gerust contact met ons op. Wij kunnen u ook helpen met:

Het wijzigen van het postadres

Wilt u post van ons na het overlijden van de verzekerde liever op een ander adres ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Nota's van de overledene mag u nog declareren

Stuur​ de nota's naar ons op of declareer online met het declaratiefomulier voor nabestaanden​. De declaraties betalen we uit op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wilt u liever dat wij op een ander rekeningnummer betalen? Neem hiervoor contact met ons op.

Wij berekenen het eigen risico tot de overlijdensdatum

U als nabestaande krijgt het teveel betaalde eigen risico terug. De teveel betaalde premie na overlijdensdatum krijgt u ook terug. We betalen ongeveer 5 dagen na de melding van overlijden uit.

Heeft u behoefte aan hulp en informatie bij het rouwproces?

Vanuit het Extra Vitaal pakket kunt u een vergoeding krijgen voor hulp bij rouwverwerking. Heeft u geen Extra Vitaal pakket? U kunt online begeleiding krijgen bij Stichting Mirro. Deze service vergoeden wij niet.

De overledene woonde in het buitenland

Dan moet u het overlijden wel aan ons doorgeven. Helaas stuurt een buitenlandse gemeente niet automatisch een overlijdensbericht naar de zorgverzekeraar.

Is het overlijden nog niet doorgegeven bij de gemeente?
Onze nabestaandenservice helpt u graag met de afwikkeling van de zorgverzekering. Belt u hiervoor met onze klantenservice.

​​

91% vond deze informatie nuttig (gebaseerd op 32 beoordelingen)