Afschrijfdatum zorgpremie

De 15e, 21e, 24e, 27e of 1e van de maand

Standaard schrijven we de premie rond de 27e van de maand af. Wilt u liever dat we de premie op een andere datum afschrijven? Dat kan. U past de afschrijfdatum gemakkelijk zelf online aan in Mijn Zilveren Kruis.

Wijzig de afschrijfdatum
Geen DigiD? Vraag aan.

U krijgt altijd een bevestiging

Op het online formulier dat u invult om de afschrijfdatum te wijzigen, vragen we ook om uw e-mailadres. Op dit e-mailadres krijgt u een bevestiging van de wijziging die u heeft doorgegeven. Verder ontvangt u een nieuw polisblad. Op de achterkant hiervan vindt u ook de nieuwe afschrijfdatum.

Wanneer gaat de nieuwe afschrijfdatum in?

Wij proberen de wijziging in te laten gaan op de datum die u heeft aangegeven. Het kan zijn dat wij het bedrag nog 1 keer op de oude datum afschrijven. Dan gaat de aanpassing bij de volgende afschrijving in.

Veelgestelde vragen

​Wij schrijven zo veel mogelijk af op de afgesproken datum. Soms lukt dat niet. Daar zijn verschillende oorzaken voor.

De afspraken die u heeft gemaakt over de betalingsregeling veranderen niet. De betalingsregeling wordt nog steeds op de datum afgeschreven die wij met u hebben afgesproken. Naast de betalingsregeling wordt ook (maandelijks) uw premie afgeschreven. De datum waarop deze premie wordt afgeschreven verandert wel.

U betaalt de premie aan het incassobureau zoals is afgesproken. Daarnaast schrijven wij (maandelijks) de lopende premie af.

​Het CAK houdt de zorgpremie in op uw salaris/uitkering. Deze afspraken kunt u niet bij ons wijzigen.

Zorgverzekeringslijn.nl kan u helpen met het oplossen van uw betalingsproblemen. Bel Zorgverzekeringslijn.nl met vragen over de algemene verzekeringsplicht, premieplicht of schulden bij de zorgverzekeraar. U belt Zorgverzekeringslijn.nl via het gratis telefoonnummer 0800 64 64 644 tussen 9.00 en 17.00 uur. Of u bezoekt de website www.zorgverzekeringslijn.nl.

​Wij betalen uw declaratie niet eerder uit. Dit staat los van de premiebetaling.