Declareer uw nota

Via Mijn Zilveren Kruis of de gratis app

U kunt uw nota's declareren via Mijn Zilveren Kruis of de declareren app. In Mijn Zilveren Kruis kunt u gelijk uw declaratieoverzichten inzien of uw zorgverbruik bekijken. Declareren zonder dat u met DigiD ingelogd bent kan niet meer.

 
Declareren via www.zilverenkruisl.nl zonder dat u met DigiD ingelogd bent kan niet meer.

Heeft u geen DigiD dan kunt u gebruikmaken van de gratis app of kunt u uw declaratie via post indienen. Excuses voor het ongemak.

Veelgestelde vragen

​​​​​​​​​​​

​Controleer of de volgende gegevens (van de persoon die behandeld is) op de nota vermeld staan:

- het relatienummer
- de naam
- adres en woonplaats
- geboortedatum​

Ja, als één van deze gegevens op de nota ontbreekt:
  • ​Relatienummer
  • Naam
  • Adres en woonplaats
  • Geboortedatum

Zet géén andere zaken (zoals een bankrekeningnummer) op uw nota. Dan kunnen wij de nota niet meer automatisch verwerken. Het duurt dan langer voordat u antwoord van ons krijgt.

​​
Nee, dat kan om veiligheidsredenen niet. U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen via MijnZilverenKruis of via de afdeling Klantenservice. Let op: schrijf uw nieuwe bankrekeningnummer niet op de nota.
​​
​Verzamel de nota's niet tot het eind van het jaar, maar stuur ze zo snel mogelijk in. <br />U kunt tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg uw originele nota bij ons indienen. Bepalend hierbij is de behandeldatum en niet de datum waarop de nota is uitgeschreven. 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg vergoeden wij de nota niet meer. ​
​In de meeste gevallen heeft u geen declaratieformulier nodig. U heeft alleen een declaratieformulier nodig voor zorgkosten in het buitenland, reiskosten, bezoek- en verblijfskosten of declaraties voor uw reisverzekering.
Print het formulier dat van toepassing is op uw schade uit en vul het in. Stuur vervolgens het formulier samen met de nota('s) naar ons op. Dat kan per post. Of u kunt het formulier downloaden, invullen, opslaan en als bijlage meesturen bij uw online declaratie via de website. Onze 'declareren app' kunt u voor deze declaratieformulieren helaas nog niet gebruiken.
​​​
​Wij behandelen uw nota binnen 10 werkdagen.  Zodra uw nota in behandeling is genomen ziet u dit in uw persoonlijke omgeving Mijn Zilveren Kruis.
U ontvangt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 6 weken een declaratieoverzicht met daarin de kosten die we vergoeden en de stand van uw eigen risico.   Heeft u na zes weken nog niets ontvangen, neemt u dan contact met ons op.
 

Declaraties van kosten in het buitenland hebben een langere verwerkingstijd dan de 'gewone' ziektekostennota's. U ontvangt altijd een bevestiging van afhandeling zodra uw buitenlanddeclaratie is afgewikkeld.
​​​​
​Wanneer u gewond geraakt bent bij een ongeval dat iemand anders heeft veroorzaakt, kunnen we de schade misschien verhalen. Dit kan bij hoge kosten voor ambulance en ziekenhuis. 
U kunt contact met ons opnemen via verhaalszaken@achmea.nl of 071 367 08 93. Wij kunnen u adviseren hoe u uw persoonlijke schade op de tegenpartij of diens verzekering kunt verhalen. Bij persoonlijke schade kunt u onder andere denken aan uw verplicht eigen risico of schade aan uw kleding.
Dat kan. Stuur de originele nota los in een envelop met postzegel naar
 
Zilveren Kruis
Afd. Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam

Stuurt u meer nota’s op? 
Doe ze los in de envelop, zonder nietje, plakband of paperclip.​

Was deze informatie nuttig voor u?    Ja    Nee