Declareer uw nota

Via Mijn Zilveren Kruis of zonder DigiD

 

Declareer uw nota's makkelijk via Mijn Zilveren Kruis. Declareren zonder DigiD kan ook. In Mijn Zilveren Kruis ziet u direct uw declaratieoverzichten. U bekijkt daar ook uw zorgverbruik. 

Zonder DigiD

Declareer via uw smartphone of zonder DigiD.

Download de gratis app​

Declareren zonder DigiD

Veelgestelde vragen

​Controleer of de volgende gegevens (van de juiste persoon) op de nota staan:

  • Relatienummer
  • Naam
  • Adres en woonplaats
  • Geboortedatum​
Ja, als deze gegevens niet op de nota staan:
  • ​Relatienummer
  • Naam
  • Adres en woonplaats
  • Geboortedatum
Zet geen andere dingen (zoals een bankrekeningnummer) op uw nota.Dan duurt het langer voordat u antwoord van ons krijgt.
Nee, dat is niet veilig. U kunt uw rekeningnummer wijzigen via Mijn Zilveren Kruis of via de afdeling Klantenservice. Let op: schrijf uw nieuwe rekeningnummer niet op de nota.
Spaar uw nota's niet op tot het eind van het jaar. Stuur ze zo snel mogelijk in. Dat kan tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg. Daarna betalen wij de nota niet meer.
Meestal heeft u geen declaratieformulier nodig. U heeft alleen een declaratieformulier nodig voor zorgkosten in het buitenland, reiskosten, bezoek- en verblijfskosten of declaraties voor de reisverzekering.
 
Print het juiste declaratieformulier . Vul het in. Stuur vervolgens het formulier samen met de nota('s) naar ons op. Dat kan per post. Of u kunt het formulier downloaden, invullen, opslaan en als bijlage meesturen bij de declaratie via de website. Onze 'declareren app' werkt niet voor deze declaratieformulieren.
​​​​​
Wij behandelen uw nota binnen 10 werkdagen.  Dit ziet u dit in Mijn Zilveren Kruis.
U ontvangt uiterlijk binnen 6 weken een declaratieoverzicht. Daarin staan de kosten die we betalen en uw eigen risico. Heeft u na 6 weken nog niets gekregen? Neemt dan contact met ons op.
 
​​​​
Wij behandelen uw nota binnen 10 werkdagen. U krijgt binnen 6 weken een declaratieoverzicht. Hierin staat of we de kosten vergoeden. Meer informatie vindt u op de pagina Afhandeling nota's​.​​

Bent u gewond geraakt bij een ongeval dat iemand anders veroorzaakte? Dan kunnen we de schade misschien terugvragen. Bijvoorbeeld bij hoge kosten voor de ambulance en het ziekenhuis.

Kunnen we de kosten terugvragen? Neem dan contact met ons op via verhaalszaken@achmea.nl of 071 367 08 93. Wij adviseren u hoe u de schade van de tegenpartij of zijn verzekering kunt terugvragen. Denk bijvoorbeeld aan uw verplicht eigen risico of schade aan uw kleding.

Dat kan. Stuur de originele nota los in een envelop met postzegel naar:
 
Zilveren Kruis
Afd. Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam
 
Stuurt u meer nota’s op? 
Doe ze los in de envelop, zonder nietje, plakband of paperclip.​
 
U kunt een gewone witte envelop gebruiken. Zilveren Kruis heeft geen voorgedrukte declaratie-enveloppen meer.
Stuur uw nota naar:
Zilveren Kruis
Afd. Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam
 
Stuurt u meer nota’s op?
Doe ze los in de envelop. Dus zonder nietje, plakband of paperclip.

Was deze informatie nuttig voor u?    Ja    Nee

70% vond deze informatie nuttig (gebaseerd op 3126 beoordelingen)