Zilveren Kruis App

​Snel en gemakkelijk declareren met uw smartphone

Download in de Appstore Download in de Appstore
 

1. Nota's toevoegen

  • Maak een profiel aan voor u en uw eventuele gezinsleden.
  • Kies 'Declareren' en maak een scherpe, heldere foto van uw nota.
  • U kunt bestaande foto's direct vanaf uw telefoon toevoegen.
 
 

2. Nota's versturen

  • U kunt 3 foto’s toevoegen. Zo verstuurt u één nota met meerdere pagina’s, of 3 verschillende nota's.
  • Verstuur uw nota's.
  • In de app kunt u uw verzonden declaraties bekijken.   

3. Nota's verwerken

  • Wij behandelen uw nota's binnen 10 werkdagen.
  • U krijgt bericht als we uw nota's hebben verwerkt.
  • Binnen 6 weken krijgt u een declaratieoverzicht.
 

Niet via de app

Voor de kosten hieronder heeft u een declaratieformulier nodig. Deze kunt u dus niet indienen via de app:

Download het declaratieformulier en print het uit. Vul het declaratieformulier in en maak een scan. Verstuur de scan samen met uw nota('s) via de website.

Veelgestelde vragen

​​​​​​​

​Soms stopt de app na het invoeren van uw pincode. Het helpt als u de app (eenmalig) helemaal verwijdert. En opnieuw installeert. U voert uw pincode nog een keer in. Helaas moet u wel een nieuw profiel aanmaken.
 
Zo verwijdert u de app van een Android telefoon

  • U gaat naar de Play Store.
  • Tik linksboven op het pictogram met de 3 streepjes. Een menu opent.
  • Tik in het menu op Mijn apps en games.
  • Tik op de app die u wilt verwijderen.
  • Tik rechts op Verwijderen.
  • Tik op OK.

Zo verwijdert u de app van een iPhone

  • Tik op een app en houd deze vast. Alle apps gaan bewegen. Linksboven ziet u een kruisje.
  • Tik op het kruisje bij de app die u wilt verwijderen. U krijgt dan een venster met een vraag.
  • Tik op OK.
​U ziet een bevestigingsscherm.
 

Heeft u dit scherm niet gezien? Dan is declareren via de app niet gelukt. Probeer het nog eens.
 

Mijn Zilveren Kruis 

Bekijk in Mijn Zilveren Kruis wanneer we de nota in behandeling is. Dat kan 10 werkdagen duren.
Ook ziet u in Mijn Zilveren Kruis hoe ver wij met de behandeling zijn: ontvangen, in behandeling of afgehandeld. In Mijn Zilveren Kruis staan bij 'Mijn Zorgverbruik' alle nota's op een rij. 

​Nee, de app verstuurt nog geen bevestiging via e-mail.

Als de nota is verzonden, dan ziet u een bevestigingsscherm.



Heeft u dit scherm niet gezien? Dan is het declareren via de app niet gelukt. Probeer het nog eens.

Waarschijnlijk is de app vastgelopen.
Sluit alle apps. Doe de telefoon uit en weer aan. Probeer het dan opnieuw.

Helaas kunt u via deze app nog geen pdf uploaden. Print dan bijvoorbeeld eerst de nota en maak een foto.

Een nota die u per e-mail krijgt, declareert u makkelijker via de website. Daar kunt u wel een bijlage toevoegen of een foto uit uw fotobibliotheek ophalen.

Zie hiervoor onze pagina over Declareren.
​​

De app is vastgelopen.

Sluit alle apps. Doe de telefoon uit en weer aan. Probeer het dan opnieuw.

Er is geen speciale app voor tablets zoals de iPad. Wel kunt u op de iPad naar de App Store voor iPhone gaan. Installeer dan de app voor de iPhone. Die werkt prima op de iPad.

​U krijgt een melding dat alleen 'portrait foto's' (geen selfie) zijn te gebruiken. Deze fout komt bij sommige Android-toestellen voor.

Wat kunt u doen:

Start de app in de portrait mode (telefoon rechtop houden). Let op dat u bij het maken van de foto niet direct de telefoon recht boven de nota houdt maar houd de telefoon rechtop en 'buig voorover' over de nota. Als het goed is, kunt u dan wel gewoon een foto maken en zou de app verder normaal moeten werken.

​Nee, er komt geen app voor een Windows-telefoon.
Dan heeft de app geen toegang tot de camera van uw telefoon. 
Dit past u aan bij 'Instellingen'.
De app staat onderaan het hoofdscherm van Instellingen. Klik de app aan.
Geef Zilveren Kruis toegang tot: Camera.





​​
Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea